onsdag 9 januari 2013

Nytt år, nya tider

Jag har ett nyårsmål, jag kallar det så... det låter lite trevligare än nyårslöfte. Det är så att jag ska sluta shoppa. Och med det menar jag shoppa sånt som jag inte behöver! Min och barnens garderober är proppfulla! Ingen av oss BEHÖVER nya kläder.
Jag använder arbetskläder då jag jobbar och sen går jag mest omkring i mjukiskläder när jag är ledig. Så jag har massor av fina kläder som sällan får se dagens ljus.

Det är roligt att shoppa. Det är det. Men för den korta stunden av lycka som shoppingen ger så är det definitivt inte värt pengarna. Jag vill göra något som skänker långvarig glädje för mina pengar. Jag vill resa och samla på mig upplevelser. Det är sann glädje för mig!

Jag är sjukt taggad! I år ska vi åka till destination okänd(jag förhandlar ännu med min man) och nästa år är det 5-års jubileum på Aruba! När man tänker på det så är det väldigt lätt att sluta shoppa och spara. :)

Sen känns det i samma veva lägligt att se över matkostnaderna och framförallt börja veckohandla! Vi brukade ränna till mataffär 4-5 gånger per vecka. Det är ju helt tokigt!!!
Sen ska allt godis och chips som vi har hemma ätas upp innan vi köper nytt. Jag vet inte hur mycket öppnat vi har i skafferiet, massor iaf.

Se över var pengarna tar vägen och ha mer respekt för pengars värde. Så är det med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar